tldi001

MD115

Silniki TLDI® dzięki trzy stopniowej kontroli regulowania prędkości, szybkiemu przyspieszeniu, kompaktowemu rozmiarowi i oszczędności paliwa, wspiera szeroki zakres potrzeb klienta indywidualnego i nie tylko. TLDI® kontynuuje długą tradycję Tohatsu i wyprzedza trudne wymagania stawiane przez żeglarzy nowego pokolenia.

Zalety:

  • Wyjątkowo zaprojektowana osłona z dodatkowym układem warstw  zapewnia znacznie cichszą pracę
  • Wyposażony w duży alternator, który wytwarza 37A, nawet przy 1000rpm i aż 40A przy szeroko otwartej przepustnicy
  • Wyposażony w funkcję przepłukiwania silnika świeżą wodą,
  • Posiada system bezpośredniego wtrysku paliwa, zapewniający oszczędność paliwa
  • Doskonały wskaźnik mocy do wagi
  • Lekki i kompaktowy
  • Bardzo niska emisja spalin, zatwierdzona przez EPA, CARB i UE
  • Elektroniczny system zapłonu zapewnia szybszy rozruch silnika
  • Posiada znakomite przyspieszenie
  • Elektroniczna pompa olejowa umożliwiająca precyzyjną regulację oleju w silniku
  • Wielopunktowy system wtrysku oleju zapewnia lepsze smarowanie silnika
  • Moc TRIM&TILT

Podstawy użytkowania i niezawodność:

  • Wydech przez śrubę zapewnia cichą pracę
  • System chłodzenia kontrolowany za pomocą termostatu zapewnia właściwą temperaturę pracy silnika
  • Obudowa pompy wodnej wykonana ze stali nierdzewnej, co zapewnia jej długą eksploatację
  • Wysokiej jakości stopy aluminium, co zapewnia pełną ochrony przed korozją
  • Ocynkowane powierzchnie układu chłodzenia zwiększają odporność na korozję
  • Możliwość ustawienia prędkości biegu jałowego i trałowania

Sygnalizacja i ochrona:

  • Sygnalizacja niskiego ciśnienia oleju (optyczna i akustyczna)
  • Sygnalizacja dźwiękowa zabezpieczająca przed przegrzaniem silnika (optyczna i akustyczna)
  • Sygnalizacja niskiego poziomu naładowania akumulatora (optyczna)
  • Wyrywka bezpieczeństwa,
  • Zabezpieczenie przed uruchomieniem silnika na włączonym biegu
  • Ogranicznik prędkości obrotowej silnika

Cechy

fephoto007

ECU 32-bitowy (Control Unit Engine) korzysta z wielu czujników dając dokładne instrukcje wtrysku paliwa zgodnie z warunkami operacyjnymi. Dzięki temu silnik pracuje z maksymalną wydajnością, dając żeglarzom wielką frajdę z jazdy, zapewniając jednocześnie wyjątkową oszczędność paliwa.

* TLDI spełnia wszystkie aktualne normy ustalone przez (Environmental Protection Agency) EPA.

fephoto008
Indywidualne czujniki

6 indywidualnych czujników dostarcza stałe istotne informacje do ECU w celu uzyskania maksymalnej wydajności.

fephoto009
System redukcji szumów Idle

Proces ten zmniejsza poziom hałasu do minimum przy wyjściu powyżej linii wody poprzez port redukcji szumów Idle.

fephoto001
Sterownik silnika (ECU)

32 bitowy sterownik silnika steruje wtryskiem paliwa i zapłonem silników zaburtowych TLDI®.

fephoto002
Kompresor powietrza

To jeden z niezbędnych elementów silników TLDI. Kompresor wspomaga silnik już od najniższych obrotów.

fephoto003
Bezpośredni wtrysk paliwa do cylindrów

Ze względu na konstrukcję komory cylindra i kopuły tłokowej, w pobliżu wtryskiwacza wstrzykuje się drobno rozpyloną mgiełkę paliwa, która zapewnia idealne spalanie.

fephoto004
Wielofunkcyjny obrotomierz

Obrotomierz informuje operatora o potencjalnych problemach poprzez wskaźnik miernika i lampki ostrzegawczej.

fephoto005
Tłoki przeznaczone do silników zaburtowych TLDI®

Teflon® powlekane tłoki (wyposażenie MD 75/90/115), o kształcie wklęsłym do głowicy zostały specjalnie zaprojektowane do TLDI® aby znacznie zwiększyć wydajność spalania paliwa.

fephoto006
Trzy kroki regulacji prędkości trollingu 

Prędkość obrotowa na biegu jałowym może być ustawiona w jednym z trzech zakresów obrotów na minutę, 700, 800 lub 900. Funkcja ta pozwala na wybranie idealnej prędkości trollingu do manewrowania podczas różnych warunków wiatrowych.

fephoto025
Słodkowodne przyłącze spłukiwania

Silnik z dogodnym wbudowanym systemem spłukiwania słodkowodnym po stronie silnika, który ułatwia rutynowe płukania silnika.

fephoto026
Wysoka wydajność alternatora

Wyposażony w wysokiej wydajności alternator, który wytwarza moc 37 amperów nawet przy 1,000rpm i aż 40 amperów przy szeroko otwartej przepustnicy.

Łatwa konserwacja

Silniki zaburtowe TLDI® mają być proste i mają mniej elementów, które wymagają konserwacji lub usługi. TLDI® nie wymaga wymian filtra oleju lub regulacji zaworów w porównaniu z czterosuwowych silników zaburtowych.

Dane techniczne

Model / MD115
Typ silnika TLDI/4cylindrowy
Moc silnika 115KM (85kw)
Max. Obroty 5150 – 5850 rpm
Zużycie paliwa W.O.T. 44l/h (11.6gal/h)
Średnica x Skok 88 x 72.7 mm (3.46 x 2.86 in.)
Pojemność skokowa 1768 cm³ (107.9 cu in)
Smarowanie silnika Mieszanie automatyczne (Elektryczna pompa olejowa)
Rozruch Elektryczny
Świeca zapłonowa NGK IZFR5J
Regulacja zapłonu Zaawansowana elektrycznie
Alternator 12V, 490W, 40A
Typ oleju silnikowego Premium TCW-3 dla 2-suwów
Pojemność zbiornika oleju silnikowego 7l (1.77gal)
Pojemność zbiornika paliwa Opcjonalnie 25l (6.6 gal)
Sterowanie Zdalne
Przełożenie skrzyni biegów 2.0 (13:26)
Emisja gazów EPA 2006 & CARB (3 gwiazdki)

Dane techniczne i opisy mogą ulec zmianie bez powiadomienia.

Wyposażenie

Typ EPTOL / UL
Rozrusznik elektryczny
Zabezpieczenie przed uruchomieniem na biegu *
Alternator
Prostownik
Moc Trim & Tilt
Automatyczne mieszanie oleju
Pawęż 20/25
Śruba
Cyfrowy tachometr
Zdalne sterowanie
25L plastikowy zbiornik paliwa
Zestaw narzędzi
Awaryjna linka rozrusznika
Zapasowe świece zapłonowe
Instrukcja obsługi

● w standardzie
○ opcjonalnie
* wyposażone w zdalne sterowanie

Wymiary

md115a2-2010-2

Facebook