MFS 140
Nasza niedawno wprowadzona linia MFS75-115A powiększyła się do 140 koni mechanicznych. Dzięki dynamicznej konstrukcji i wysokiej jakości detalom model MFS140A posiada wyjątkowy moment obrotowy, zwiększoną trwałość, zoptymalizowaną masę i płynną pracę.
Unikalny i pierwszy w branży kolektor wydechowy 4-2-1 Performance Tuned został zaprojektowany tak, aby zmaksymalizować niski moment obrotowy i przyspieszenie. Najlepszy w swojej klasie stosunek momentu obrotowego do wyporności zapewnia doskonałe osiągi.
Silnik zaprojektowany zgodnie z technologią Simpliq™ i bazujący na konstrukcji SOHC-4V. Świece zapłonowe są strategicznie umieszczone pośrodku każdej komory spalania, aby zapewnić najbardziej wydajne spalanie z optymalnym przewodnictwem ciepła, co zapewnia mocne działanie i oszczędność paliwa.
MFS140A zapewnia najwyższą wydajność, której możesz doświadczyć tylko z Tohatsu.
Zalety:
- Elegancki styl z wyszukanymi detalami
- Doskonała wydajność, trwałość i zoptymalizowana waga
- Wyjątkowa oszczędność paliwa dzięki unikalnej konstrukcji SOHC-4V
- Dostępny rumpel o długości 20″ i 25″
- Niezmiernie cicha praca na biegu jałowym
- Bardzo niska emisja spalin, zatwierdzone przez US EPA, CARB
- Elektroniczny wtrysk paliwa
- Precyzyjnie dostrojony program ECU zapewnia szybkie przyspieszenie, w razie potrzeby
- Komputerowy system zapłonowy (MicroComputer ) ułatwia szybszy start
- Układ wydechowy 4-2-1 Performance Tuned Exhaust
- Cyfrowy system zapłonu
- Alternator o wysokiej mocy 41 A
- Nowa ulepszona obudowa przekładni
- Regulowane tarcie kierownicy i trymowania w celu ułatwienia kierowania
- Wspomaganie Trim & tilt
- Nowa, ulepszona obudowa przekładni z szerszą płytą rozbryzgową i antywentylacyjną
Podstawy użytkowania i niezawodność:
- Obudowa wykonana z tworzywa SMC zapewnia lepszą trwałość
- Anodowane główne elementy aluminiowe zwiększające odporność na korozję
- Obudowa pompy wodnej wykonana ze stali nierdzewnej zapewnia jej długą eksploatację
- Tacka na olej pod filtrem oleju ułatwia wymianę filtra oleju
- Łatwo dostępny i wyjmowany filtr paliwa pozwala na szybkie i łatwe odprowadzanie wody
- Wbudowany system spłukiwania słodką wodą ułatwiający rutynowe spłukiwanie
- Zawiera ponad 16 anod protektorowych rozmieszczonych we wszystkich głównych komponentach
- Zmienna regulacja prędkości biegu jałowego od 650 do 850 obr./min w 5 krokach
- System chłodzenia kontrolowany za pomocą termostatu zapewnia właściwą temperaturę pracy silnika
- Trochoidalna pompa olejowa napędzana wałkiem rozrządu zapewnia długotrwałą trwałość krytycznych elementów silnika
Sygnalizacja i ochrona:
- Ostrzeżenie o niskim ciśnieniu oleju (wizualne i dźwiękowe)
- Ostrzeżenie o przegrzaniu (dźwiękowe)
- Ochrona przed uruchomieniem na biegu zapewniająca bezpieczniejszy rozruch silnika
- Wyrywka bezpieczeństwa (podstawowy standard ochrony we wszystkich silnikach zaburtowych Tohatsu)
- Ogranicznik prędkości obrotowej silnika
* Wybrane modele
** Modele zdalnie sterowane
FUNKCJE
Obrotomierz informuje operatora o potencjalnych problemach, takich jak niskie ciśnienie oleju, niski poziom naładowania baterii i przegrzanie, za pomocą wbudowanych lampek ostrzegawczych. (Dla modeli wyposażonych w obrotomierz)
Cechy
4-2-1 Układ wydechowy dostosowany do wydajności
Izometryczny, zagregowany kolektor wydechowy „4-2-1 Performance Tuned Exhaust” maksymalizuje moment obrotowy i przyspieszenie. Ten unikalny projekt jest pierwszym w branży i można go znaleźć tylko w silnikach zaburtowych Tohatsu. Dzięki zaprojektowaniu tak, aby każdy kanał wydechowy miał taką samą długość, połączenie spalin z każdego cylindra tworzy dodatkowe ssanie, które pomaga wyciągnąć wydech z silnika. film
Znakomity moment obrotowy
Pierwszy w branży układ wydechowy 4-2-1 Performance Tuned zapewnia wyjątkową wydajność momentu obrotowego, najwyższą prędkość, przyspieszenie i wyjątkową oszczędność paliwa. W niektórych zastosowaniach na łodziach MFS140A będzie działać podobnie w porównaniu do cięższych silników zaburtowych o mocy 150 KM, które ważą nawet 45 kg więcej.
Zorientowany na wydajność
Rewolucyjny projekt Tohatsu MFS115A został rozszerzony na nowy MFS140A. Dzięki wyjątkowemu momentowi obrotowemu, zwiększonej trwałości, zoptymalizowanej wadze i płynnej pracy, nasza najnowsza gama modeli zapewnia najwyższą wydajność, której możesz doświadczyć tylko z Tohatsu.
Doskonała oszczędność paliwa.
Świece zapłonowe są strategicznie rozmieszczone pośrodku każdej komory spalania, aby zapewnić najbardziej wydajne spalanie z optymalnym przewodzeniem ciepła, co skutkuje wydajną pracą i oszczędnością paliwa.
Cisza
Do uzyskanej ciszy na niskich obrotach przyczynia się zoptymalizowany wydech 4-2-1 ze swoją labiryntową strukturą. Dźwięki odbijają się wielokrotnie jednocześnie tłumiąc przy tym hałas przepływu spalin.
Manewrowość
Gama silników MFS75 / 90/100/115/140 została zaprojektowana w celu poprawy przyspieszenia, gdy jest to potrzebne, aby przyspieszyć poślizg. Gdy wymagane jest przyspieszenie, ECU wykrywa żądanie i włącza wszystkie 4 cylindry w tym samym czasie. Jednocześnie optymalizuje i dostarcza odpowiednią mieszankę paliwowo-powietrzną w fazie przyspieszania, aby wytworzyć moment obrotowy. Im wyższy moment obrotowy, tym silniejsze przyspieszenie, co skutkuje szybszym i bardziej liniowym poślizgiem. kliknij
Wielofunkcyjny uchwyt rumpla z przyciskiem PTT na uchwycie
Wielofunkcyjny uchwyt rumpla ma ergonomicznie zaprojektowaną dużą dźwignię zmiany biegów umieszczoną z przodu i dłuższy uchwyt przepustnicy z przełącznikiem PTT (Power Trim & Tilt) znajdującym się na końcu uchwytu dla łatwiejszej obsługi i zwrotności. Aby zrównoważyć różne warunki wiatru i prądu, zmienny system biegu jałowego pozwala użytkownikowi wybrać najlepszą prędkość biegu jałowego z 5 różnych zakresów obrotów.
4,3-calowy wyświetlacz LCD TOCS (opcjonalnie)
Wyświetlacz LCD TOCS (Tohatsu Onboard Communication System) o przekątnej 4,3 cala łączy się z magistralą CAN i komunikuje się bezpośrednio z ECU silnika. Dane silnika, kody usterek i alarmy są wyświetlane na wyświetlaczu LCD.
Dane techniczne
Model / MFS140 | |
---|---|
Typ silnika | 4-suwowy EFI/4cylindrowy |
Moc silnika | 140KM (103kw) |
Waga | 178 kg |
Średnica x skok | 84 x 90mm (3.731 x 3.54 in.) |
Pojemność skokowa | 1995cm³ (121.6 cu in) |
Wysokość pawęży | 20″, 25″ |
Max. obroty | 5150 – 5850 rpm |
Alternator | 12V, 492W, 41A |
Paliwo | Benzyna bezołowiowa (87 oktanów) lub wyższa |
Typ oleju silnikowego | NMMA Certified FC-W ® 4 oleju skoku** |
Rozruch | Elektryczny |
Sytem zapłonu | Zaprogramowany mikrokomputer |
Sterowanie | Wielofunkcyjny rumpel lub zdalne sterowanie |
Przełożenie skrzyni biegów | 2.08:1 |
Pojemność oleju | 4.2 l z filtrem |
Regulacja zapłonu | Zaprogramowany mikrokomputer |
Zgodność emisji gazów | EU & EPA & CARB 3-Star |
Pojemność zbiornika paliwa | opcjonalnie 25l (6.6 gal) |
Inne opcje | standard |
Dane techniczne i opisy mogą ulec zmianie bez powiadomienia.
** FC-W® jest zarejestrowanym znakiem handlowym National Marine Manufacturers Assoc. (NMMA)
Wyposażenie
Typ | L/X |
---|---|
Rozrusznik elektryczny | ● |
Zabezpieczenie przed uruchomieniem na biegu | ● |
Alternator | ● |
Prostownik | ● |
Power Tilt | ● |
Pawęż | 20/25 |
Śruba | ● |
Analogowy tachometr | ○ |
Analogowy wskaźnik trymu | ○ |
Pilot zdalnego sterowania | ○ |
Wielofunkcyjny rumpel | ○ |
25L plastikowy zbiornik paliwa | ○ |
Zestaw narzędzi | ● |
Zapasowe świece zapłonowe | ● |
Awaryjna linka rozrusznika | ● |
Instrukcja obsługi | ● |
● w standardzie
○ opcjonalnie