MFS 9,9

Nowe innowacje umożliwiły firmie Tohatsu wprowadzenie do swojej oferty nowego czterosuwowego silnika zaburtowego z elektronicznym wtryskiem paliwa. Najlżejszy silnik zaburtowy w swojej klasie charakteryzuje się wyjątkowym momentem obrotowym i maksymalną prędkością końcową, dzięki czemu możesz błyskawicznie dotrzeć tam, gdzie chcesz. Bezbateryjny system EFI w MFS9.9 zapewnia lepszą wydajność rozruchu w porównaniu z poprzednimi modelami gaźnikowymi. Silnik EFI o mocy 9,9 KM jest dostępny w trzech dostępnych długościach wału: 15”, 20” i 25”.

Postanowiliśmy całkowicie przeprojektować i tak już najskuteczniejszy silnik i znacznie przekroczyliśmy ten cel. Nowy silnik Tohatsu 9.9 EFI Sport otrzymuje najwyższe wyróżnienia za prędkość maksymalną, zużycie paliwa na biegu jałowym i, co najważniejsze, oszczędność paliwa przy szeroko otwartej przepustnicy. 

Tohatsu o mocy 9,9 KM to fantastyczna opcja dla żeglarzy.

Zalety:

  • Lekki i kompaktowy
  • Zaawansowany EFI zapewniający płynną pracę, łatwiejszy rozruch i zwiększoną oszczędność paliwa
  • Cyfrowa elektroniczna jednostka sterująca (ECU) zapewniająca natychmiastowy rozruch silnika w każdych warunkach, szybszą reakcję przepustnicy i płynniejszy trolling
  • Zaprojektowany w oparciu o sprawdzoną technologię – Technologia Simpliq™
  • Koncepcja rozwoju i projektowania „Lekki ECO Sport”
  • Filtr oleju w kanistrze, co znacznie ułatwia jego wymianę
  • Znacznie zmniejszone wibracje zapewniają płynniejszą i cichszą jazdę
  • Wielofunkcyjny uchwyt rumpla: wyłącznik stopu, przerzutka przednia, śruba regulacji tarcia i przełącznik wspomagania pochylenia (PTS: tylko w modelach ze wspomaganiem pochylania) zintegrowane dla wygody z uchwytem rumpla
  • Promień skrętu 90 stopni
  • Ultra niska emisja, certyfikat 3 gwiazdek EPA, CARB i UE
  • Dźwignię zmiany biegów zamontowana z przodu w celu ułatwienia obsługi
  • Dostępne w szerokiej gamie modeli

Podstawy użytkowania i niezawodność:

  • Wydech przez śrubę zapewnia cichą pracę
  • System chłodzenia kontrolowany za pomocą termostatu zapewnia właściwą temperaturę silnika
  • Obudowa pompy wodnej wykonana ze stali nierdzewnej, co zapewnia jej długą eksploatację
  • Wysokiej jakości stopy aluminium, co zapewnia pełną ochrony przed korozją
  • Ocynkowane powierzchnie układu chłodzenia zwiększają odporność na korozję
  • Zbiornik paliwa o pojemności 12 litrów
  • Aluminiowe śmigło

Sygnalizacja i ochrona:

  • Ostrzeżenie o niskim ciśnieniu oleju (wizualne i dźwiękowe**)
  • Linka zabezpieczająca (podstawowy standard zabezpieczeń we wszystkich silnikach zaburtowych Tohatsu)
  • Zabezpieczenie przed uruchomieniem silnika na biegu
  • Ogranicznik obrotów

* Wybrane modele
** Modele zdalnie sterowane

Cechy

Pochylenie mocy

Zwarte i zintegrowane wspomaganie przechyłu. Kompaktowy i lekki wspornik pawężowy.

Chowany uchwyt do przenoszenia

Z przodu umieściliśmy uchwyt do przenoszenia, który można łatwo schować, gdy nie jest używany.

Separator wody w paliwie

Wysokiej jakości, przyjazny dla użytkownika separator wody paliwa jest standardowym wyposażeniem wszystkich modeli EFI 20 | 15 | Silniki 9,9. Ten wyjątkowy, a jednocześnie prosty separator wody paliwowej nie wymaga użycia narzędzia do spuszczania wody.

Poprawiono środek ciężkości 

Dzięki przesunięciu ciężkich elementów (tj. wału korbowego, wału napędowego) o 30 mm do przodu w porównaniu z poprzednim modelem, ciężar wychylający zmniejszył się o 26% w porównaniu z poprzednią wersją, co znacznie ułatwia użytkownikom ręczne przechylanie.

Kompaktowy układ układu paliwowego dla łatwej konserwacji

Zbiornik separatora pary (VST) został zaprojektowany w celu zintegrowania wysokociśnieniowej pompy zasilającej paliwem, reduktora i chłodnicy paliwa w jeden element.

Dane techniczne

Model / MFS9.9
Typ silnika4-suwowy/2cylindrowy
Moc silnika9.9KM (7.3kw)
Max. Obroty5000 – 6000 rpm
Zużycie paliwa W.O.T.5l/h (1.32gal/h)
Średnica x Skok61 x 57 mm (2.40 x 2.24 in.)
Pojemność skokowa333 cm³ (20.33 cu in)
RozruchRęczny lub elektryczny
Świeca zapłonowaNGK DCPR6E
Regulacja zapłonuBTDC5゜- BTDC35゜
Alternator12V, 145W, 12A
Typ oleju silnikowegoNMMA Certified FC-W®
Pojemność zbiornika oleju silnikowego1.0L (0.26gal)
Pojemność zbiornika paliwa12l (3.17 gal)
SterowanieUchwyt typu Twist lub zdalne sterowanie
Zakres śmigła6″ – 11,5″
Przełożenie2,15:1
Emisja gazówEPA 2006 & CARB (3 gwiazdki)
Waga* 43 kg

* Specyfikacja wagi dotyczy najlżejszej wersji.

Dane techniczne i opisy mogą ulec zmianie bez powiadomienia.

Wyposażenie

TypS/LEFS / LEPS/LEPTS / L
Rozrusznik elektryczny
Rozrusznik ręczny
Urządzenie dekompresujące
Zabezpieczenie przed uruchomieniem na biegu
Alternator
Prostownik
Gazowe wspomaganie przechyłu
Power Tilt
Pawęż15 / 2015 / 2015 / 2015 / 20
Śruba
Analogowy tachometr
Analogowy wskaźnik trymu
Zdalne sterowanie
25L plastikowy zbiornik paliwa
Zestaw narzędzi
Zapasowy rozrusznik
Zapasowe świece zapłonowe
Instrukcja obsługi

● w standardzie
○ opcjonalnie

Facebook