MFS 9,9
Nowe innowacje umożliwiły firmie Tohatsu wprowadzenie do swojej oferty nowego czterosuwowego silnika zaburtowego z elektronicznym wtryskiem paliwa. Najlżejszy silnik zaburtowy w swojej klasie charakteryzuje się wyjątkowym momentem obrotowym i maksymalną prędkością końcową, dzięki czemu możesz błyskawicznie dotrzeć tam, gdzie chcesz. Bezbateryjny system EFI w MFS9.9 zapewnia lepszą wydajność rozruchu w porównaniu z poprzednimi modelami gaźnikowymi. Silnik EFI o mocy 9,9 KM jest dostępny w trzech dostępnych długościach wału: 15”, 20” i 25”.
Postanowiliśmy całkowicie przeprojektować i tak już najskuteczniejszy silnik i znacznie przekroczyliśmy ten cel. Nowy silnik Tohatsu 9.9 EFI Sport otrzymuje najwyższe wyróżnienia za prędkość maksymalną, zużycie paliwa na biegu jałowym i, co najważniejsze, oszczędność paliwa przy szeroko otwartej przepustnicy.
Tohatsu o mocy 9,9 KM to fantastyczna opcja dla żeglarzy.
Zalety:
- Lekki i kompaktowy
- Zaawansowany EFI zapewniający płynną pracę, łatwiejszy rozruch i zwiększoną oszczędność paliwa
- Cyfrowa elektroniczna jednostka sterująca (ECU) zapewniająca natychmiastowy rozruch silnika w każdych warunkach, szybszą reakcję przepustnicy i płynniejszy trolling
- Zaprojektowany w oparciu o sprawdzoną technologię – Technologia Simpliq™
- Koncepcja rozwoju i projektowania „Lekki ECO Sport”
- Filtr oleju w kanistrze, co znacznie ułatwia jego wymianę
- Znacznie zmniejszone wibracje zapewniają płynniejszą i cichszą jazdę
- Wielofunkcyjny uchwyt rumpla: wyłącznik stopu, przerzutka przednia, śruba regulacji tarcia i przełącznik wspomagania pochylenia (PTS: tylko w modelach ze wspomaganiem pochylania) zintegrowane dla wygody z uchwytem rumpla
- Promień skrętu 90 stopni
- Ultra niska emisja, certyfikat 3 gwiazdek EPA, CARB i UE
- Dźwignię zmiany biegów zamontowana z przodu w celu ułatwienia obsługi
- Dostępne w szerokiej gamie modeli
Podstawy użytkowania i niezawodność:
- Wydech przez śrubę zapewnia cichą pracę
- System chłodzenia kontrolowany za pomocą termostatu zapewnia właściwą temperaturę silnika
- Obudowa pompy wodnej wykonana ze stali nierdzewnej, co zapewnia jej długą eksploatację
- Wysokiej jakości stopy aluminium, co zapewnia pełną ochrony przed korozją
- Ocynkowane powierzchnie układu chłodzenia zwiększają odporność na korozję
- Zbiornik paliwa o pojemności 12 litrów
- Aluminiowe śmigło
Sygnalizacja i ochrona:
- Ostrzeżenie o niskim ciśnieniu oleju (wizualne i dźwiękowe**)
- Linka zabezpieczająca (podstawowy standard zabezpieczeń we wszystkich silnikach zaburtowych Tohatsu)
- Zabezpieczenie przed uruchomieniem silnika na biegu
- Ogranicznik obrotów
* Wybrane modele
** Modele zdalnie sterowane
Cechy
Pochylenie mocy
Zwarte i zintegrowane wspomaganie przechyłu. Kompaktowy i lekki wspornik pawężowy.
Chowany uchwyt do przenoszenia
Z przodu umieściliśmy uchwyt do przenoszenia, który można łatwo schować, gdy nie jest używany.
Separator wody w paliwie
Wysokiej jakości, przyjazny dla użytkownika separator wody paliwa jest standardowym wyposażeniem wszystkich modeli EFI 20 | 15 | Silniki 9,9. Ten wyjątkowy, a jednocześnie prosty separator wody paliwowej nie wymaga użycia narzędzia do spuszczania wody.
Poprawiono środek ciężkości
Dzięki przesunięciu ciężkich elementów (tj. wału korbowego, wału napędowego) o 30 mm do przodu w porównaniu z poprzednim modelem, ciężar wychylający zmniejszył się o 26% w porównaniu z poprzednią wersją, co znacznie ułatwia użytkownikom ręczne przechylanie.
Kompaktowy układ układu paliwowego dla łatwej konserwacji
Zbiornik separatora pary (VST) został zaprojektowany w celu zintegrowania wysokociśnieniowej pompy zasilającej paliwem, reduktora i chłodnicy paliwa w jeden element.
Dane techniczne
Model / MFS9.9 | |
---|---|
Typ silnika | 4-suwowy/2cylindrowy |
Moc silnika | 9.9KM (7.3kw) |
Max. Obroty | 5000 – 6000 rpm |
Zużycie paliwa W.O.T. | 5l/h (1.32gal/h) |
Średnica x Skok | 61 x 57 mm (2.40 x 2.24 in.) |
Pojemność skokowa | 333 cm³ (20.33 cu in) |
Rozruch | Ręczny lub elektryczny |
Świeca zapłonowa | NGK DCPR6E |
Regulacja zapłonu | BTDC5゜- BTDC35゜ |
Alternator | 12V, 145W, 12A |
Typ oleju silnikowego | NMMA Certified FC-W® |
Pojemność zbiornika oleju silnikowego | 1.0L (0.26gal) |
Pojemność zbiornika paliwa | 12l (3.17 gal) |
Sterowanie | Uchwyt typu Twist lub zdalne sterowanie |
Zakres śmigła | 6″ – 11,5″ |
Przełożenie | 2,15:1 |
Emisja gazów | EPA 2006 & CARB (3 gwiazdki) |
Waga* | 43 kg |
* Specyfikacja wagi dotyczy najlżejszej wersji.
Dane techniczne i opisy mogą ulec zmianie bez powiadomienia.
Wyposażenie
Typ | S/L | EFS / L | EPS/L | EPTS / L |
---|---|---|---|---|
Rozrusznik elektryczny | – | ● | ● | ● |
Rozrusznik ręczny | ● | ● | ● | ● |
Urządzenie dekompresujące | ● | ● | ● | ● |
Zabezpieczenie przed uruchomieniem na biegu | ● | ● | ● | ● |
Alternator | ● | ● | ● | ● |
Prostownik | ○ | ● | ● | ● |
Gazowe wspomaganie przechyłu | – | – | – | ● |
Power Tilt | – | – | ● | – |
Pawęż | 15 / 20 | 15 / 20 | 15 / 20 | 15 / 20 |
Śruba | ● | ● | ● | ● |
Analogowy tachometr | ○ | ○ | ○ | ○ |
Analogowy wskaźnik trymu | – | – | – | – |
Zdalne sterowanie | – | – | ● | ● |
25L plastikowy zbiornik paliwa | ● | ● | ● | ● |
Zestaw narzędzi | ● | ● | ● | ● |
Zapasowy rozrusznik | ● | ● | ● | ● |
Zapasowe świece zapłonowe | ● | ● | ● | ● |
Instrukcja obsługi | ● | ● | ● | ● |
● w standardzie
○ opcjonalnie