Jaka jest jedyna rzecz, której szuka każdy żeglarz w silniku zaburtowym? Najlżejszy możliwy silnik. Czterosuwowy silnik Tohatsu o mocy 50 KM jest teraz dostępny w drugiej opcji kolorystycznej, Beluga White, dzięki czemu żeglarze mogą wybrać kolor silnika najlepiej pasujący do ich łodzi. Zapytaliście, a my posłuchaliśmy, wyposażając czterosuwowy silnik EFI o mocy 50 KM w ulepszoną skrzynię biegów z niższym przełożeniem, co zapewnia większy moment obrotowy przy niskim końcu, jakiego potrzebuje Twoja łódź.
Ten silnik zaburtowy ma również płynną regulację prędkości biegu jałowego w zakresie od 650 do 950 obr./min. Wyściółka obudowy pompy wodnej MFS50 ze stali nierdzewnej zapewnia wyjątkową trwałość. Dzięki mocy 50 KM czterosuwu umożliwiającej szybkie dotarcie do celu, wyjątkowej wydajności paliwa pozwalającej obniżyć koszty paliwa oraz sprawdzonej technologii elektronicznego wtrysku paliwa zapewniającej bezproblemowe pływanie łódką, nigdy nie przeżyłeś takiego dnia na wodzie.
MFS50 zapewnia Ci to, czego właśnie oczekujesz od Tohatsu.
Zalety:
- Wyjątkowo elegancki styl z monochromatycznym uchwytem
- Elektroniczny wtrysk paliwa
- SOHC z unikalną 9-zaworową konstrukcją
- Cyfrowy układ zapłonu
- Wyjątkowa oszczędność paliwa
- Najlżejszy w swojej klasie, zaczynając od 98,5kg
- Dostępny rumpel o długości: 15″-25″
- Bardzo niska emisja spalin, zatwierdzone przez US EPA, CARB
- Elektroniczny wtrysk paliwa
- Indukcyjny układ zapłonowy umożliwiający szybszy start
- Wydajny alternator – 21A
- Nowa i ulepszona skrzynia biegów z niższym przełożeniem dla zwiększenia niskiego momentu obrotowego
- Regulowana kierownica znacznie poprawiająca i ułatwiająca kierowanie
- Wspomaganie Trim & tilt
Podstawy użytkowania i niezawodność:
- Wydech przez śrubę zapewnia cichą pracę
- Wbudowany system przepłukiwania silnika wodą słodką
- Zmienna regulacja obrotów na biegu jałowym od 650-950 obr/min
- Trochoidalna pompa olejowa napędzana wałkiem rozrządu zapewnia długotrwałą trwałość krytycznych elementów silnika
- Ocynkowane powierzchnie układu chłodzenia zwiększają odporność na korozję i zapewnia wyjątkową trwałość
Sygnalizacja i ochrona:
- Sygnalizacja niskiego ciśnienia oleju (wizualne i dźwiękowe)
- Sygnalizacja informująca o przegrzaniu silnika (wizualne i dźwiękowe)
- Sygnalizacja o napięciu akumulatora (wizualne)
- Wyrywka bezpieczeństwa, stanowi ważne zabezpieczenie stosowane standardowo we wszystkich silnikach Tohatsu
- Zabezpieczenie przed uruchomieniem silnika na biegu
- Ogranicznik prędkości obrotowej silnika
* Wybrane modele
** Modele zdalnie sterowane
Cechy
Wielofunkcyjny uchwyt rumpla jest dostępny w wybranych modelach.
Wielofunkcyjny uchwyt rumpla jest wyposażony w ergonomicznie zaprojektowaną dźwignię zmiany biegów, która zapewnia łatwą i wygodną zmianę biegów, a także dłuższy uchwyt przepustnicy z obrotem o 110 stopni, co ułatwia manewrowanie. Wszystkie elementy sterujące nowego wielofunkcyjnego sterownicy są wygodnie umieszczone na uchwycie, co zapewnia łatwy dostęp i kontrolę. Mówiąc dokładniej, dźwignia zmiany biegów, dźwignia gazu, przełącznik trymowania, linka bezpieczeństwa, lampki ostrzegawcze TLDI ® i przełącznik elektrycznego rozrusznika są zintegrowane z rączką rumpla.
System zmiennego biegu jałowego
Umożliwia regulację prędkości trollingu (RPM) w czterech poziomach od 650 obr./min do 950 obr./min (100 obr./min każdy) za pomocą przełącznika kluczykowego.
Wbudowany system spłukiwania słodką wodą
Silnik z dogodnym wbudowanym systemem spłukiwania słodkowodnym po stronie silnika, który ułatwia rutynowe płukania silnika.
Audiowizualny system ostrzegawczy
Obrotomierz informuje operatora o potencjalnych problemach, takich jak niskie ciśnienie oleju, niski poziom naładowania akumulatora i przegrzanie, za pomocą wbudowanych lampek ostrzegawczych. (Dla modeli wyposażonych w obrotomierz)
Dane techniczne
Model / MFS50 | |
---|---|
Typ silnika | 4-suwowy EFI/3cylindrowy |
Moc silnika | 50KM (36.8kw) |
Max. obroty | 5000 – 6000rpm |
Zużycie paliwa W.O.T. | 15.7l/h (4.15 gal/h) |
Średnica x skok | 70 x 75mm (2.75 x 2.95 in.) |
Pojemność skokowa | 866cm³ (52.84 cu in) |
Smarowanie silnika | Elektryczna pompa olejowa |
Rozruch | Elektryczny |
Świeca zapłonowa | NGK DCPR6E |
Regulacja zapłonu | Zaawansowana elektronicznie |
Alternator | 12V, 252W, 21A |
Typ oleju silnikowego | Olej silnikowy Tohatsu dla 4-suwów |
Pojemność zbiornika oleju silnikowego | 2.4l (0.63gal) /wymienny filtr |
Pojemność zbiornika paliwa | opcjonalnie 25l (6.6 gal) |
Sterowanie | Wielofunkcyjny rumpel lub zdalne sterowanie |
Przełożenie skrzyni biegów | 2.08 (13:27) |
Zgodność emisji gazów | EU & EPA & CARB 3-Star |
Waga | 95 kg |
Dane techniczne i opisy mogą ulec zmianie bez powiadomienia.
Wyposażenie
Typ | ETS/L | EGL |
---|---|---|
Rozrusznik elektryczny | ● | ● |
Zabezpieczenie przed uruchomieniem na biegu | ● | ● |
Alternator | ● | ● |
Prostownik | ● | ● |
Power Tilt | ● | – |
Pawęż | 15 / 20 | 20 |
Śruba | ● | ● |
Analogowy tachometr | ○ | ○ |
Analogowy wskaźnik trymu | ○ | ○ |
Zdalne sterowanie | ○ | ○ |
Wielofunkcyjny rumpel | ○ | ○ |
25L plastikowy zbiornik paliwa | ● | ● |
Zestaw narzędzi | ● | ● |
Zapasowe świece zapłonowe | ● | ● |
Awaryjna linka rozrusznika | ● | ● |
Instrukcja obsługi | ● | ● |
● w standardzie
○ opcjonalnie