MD 75
Tohatsu 75 TLDI ® jest doskonałym wyborem. Zawiera dokładnie to, co wszyscy żeglarze potrzebują na ich łodzi: moc bez extra wagi! Wykorzystuje system bezpośredniego wtrysku paliwa, który zapewnia jego ekonomiczne wykorzystanie. Wydech przez śrubę napędową powoduje zmniejszenie hałasu i zanieczyszczeń co skutkuje większą przyjemnością z pływania łodzią.
Po raz kolejny, Tohatsu to najlepszy wybór pod względem niezawodności!
Zalety:
- System bezpośredniego wtrysku paliwa, zapewniający oszczędność paliwa
- Znakomite przyspieszenie
- Zbiornik oleju znajduje się na górze silnika, co znacznie ułatwia dostęp do niego
- Wielopunktowy system wtrysku oleju zapewnia lepsze smarowanie żywotnych części silnika
- Cicha praca
- Wysoki wskaźnik mocy do wagi
- Lekki i kompaktowy
- Funkcja przepłukiwania silnika świeżą wodą ułatwia czyszczenie układu chłodzenia silnika (model 75C2)
- Moc TRIM&TILT
- Bardzo niska emisja spalin, zatwierdzone przez EPA, CARB i UE
Podstawy użytkowania i niezawodność:
- Wydech przez śrubę zapewnia cichą pracę
- System chłodzenia kontrolowany za pomocą termostatu zapewnia właściwą temperaturę pracy silnika
- Obudowa pompy wodnej wykonana ze stali nierdzewnej, co zapewnia jej długą eksploatację
- Wysokiej jakości stopy aluminium, co zapewnia pełną ochrony przed korozją
- Ocynkowane powierzchnie układu chłodzenia zwiększają odporność na korozję
- Możliwość ustawienia prędkości biegu jałowego i trałowania
Sygnalizacja i ochrona:
- Sygnalizacja niskiego ciśnienia oleju (optyczna i akustyczna)
- Sygnalizacja dźwiękowa zabezpieczająca przed przegrzaniem silnika (optyczna i akustyczna)
- Sygnalizacja niskiego poziomu naładowania akumulatora (optyczna)
- Wyrywka bezpieczeństwa, stanowi ważne zabezpieczenie stosowane standardowo we wszystkich silnikach Tohatsu
- Zabezpieczenie przed uruchomieniem silnika na włączonym biegu
- Ogranicznik prędkości obrotowej silnika
Cechy
ECU 32-bitowy (Control Unit Engine) korzysta z wielu czujników dając dokładne instrukcje wtrysku paliwa. Dzięki temu silnik pracuje z maksymalną wydajnością, dając żeglarzom wielką frajdę z jazdy, zapewniając jednocześnie wyjątkową oszczędność paliwa.
* TLDI spełnia wszystkie aktualne normy ustalone przez (Environmental Protection Agency) EPA.
Indywidualne czujniki
6 indywidualnych czujników dostarcza stałe istotne informacje do ECU w celu uzyskania maksymalnej wydajności.
System redukcji szumów Idle
Proces ten zmniejsza poziom hałasu do minimum przy wyjściu powyżej linii wody poprzez port redukcji szumów Idle.
Sterownik silnika (ECU)
32 bitowy sterownik silnika steruje wtryskiem paliwa i zapłonem silników zaburtowych TLDI®.
Kompresor powietrza
To jeden z niezbędnych elementów silników TLDI. Kompresor wspomaga silnik już od najniższych obrotów.
Bezpośredni wtrysk paliwa do cylindrów
Ze względu na konstrukcję komory cylindra i kopuły tłokowej, w pobliżu wtryskiwacza wstrzykuje się drobno rozpyloną mgiełkę paliwa, która zapewnia idealne spalanie.
Wielofunkcyjny obrotomierz
Obrotomierz informuje operatora o potencjalnych problemach poprzez wskaźnik miernika i lampki ostrzegawczej.
Tłoki przeznaczone do silników zaburtowych TLDI®
Teflon® powlekane tłoki (wyposażenie MD 75/90/115), o kształcie wklęsłym do głowicy zostały specjalnie zaprojektowane do TLDI® aby znacznie zwiększyć wydajność spalania paliwa.
Trzy kroki regulacji prędkości trollingu
Prędkość obrotowa na biegu jałowym może być ustawiona w jednym z trzech zakresów obrotów na minutę, 700, 800 lub 900. Funkcja ta pozwala na wybranie idealnej prędkości trollingu do manewrowania podczas różnych warunków wiatrowych.
Słodkowodne przyłącze spłukiwania
Silnik z dogodnym wbudowanym systemem spłukiwania słodkowodnym po stronie silnika, który ułatwia rutynowe płukania silnika.
Wysoka wydajność alternatora
Wyposażony w wysokiej wydajności alternator, który wytwarza moc 37 amperów nawet przy 1000rpm i aż 40 amperów przy szeroko otwartej przepustnicy.
Łatwa konserwacja
Silniki zaburtowe TLDI® mają być proste i mają mniej elementów, które wymagają konserwacji lub usługi. TLDI® nie wymaga wymian filtra oleju lub regulacji zaworów w porównaniu z czterosuwowych silników zaburtowych
Dane techniczne
Model / MD75 | |
---|---|
Typ silnika | TLDI/3-cylindrowy |
Moc silnika | 75KM (56kw) |
Max. Obroty | 5150 – 5850 rpm |
Zużycie paliwa W.O.T. | 24.4l/h (6.45gal/h) |
Średnica x Skok | 88 x 72.7 mm (3.46 x 2.86 in.) |
Pojemność skokowa | 1267 cm³ (77.3 cu in) |
Smarowanie silnika | Mieszanie automatyczne (Elektryczna pompa olejowa) |
Rozruch | Elektryczny |
Świeca zapłonowa | NGK IZFR5J |
Regulacja zapłonu | Zaawansowana elektrycznie |
Alternator | 12V, 490W, 40A |
Typ oleju silnikowego | Premium TCW-3 dla 2-suwów |
Pojemność zbiornika oleju silnikowego | 4l (1.04gal) |
Pojemność zbiornika paliwa | Opcjonalnie 25l (6.6 gal) |
Sterowanie | Zdalne |
Przełożenie skrzyni biegów | 2.33 (12:28) |
Emisja gazów | EPA 2006 & CARB (3 gwiazdki) |
Dane techniczne i opisy mogą ulec zmianie bez powiadomienia.
Wyposażenie
Typ | EPTOL / UL |
---|---|
Rozrusznik elektryczny | ● |
Zabezpieczenie przed uruchomieniem na biegu | ●* |
Alternator | ● |
Prostownik | ● |
Moc Trim & Tilt | ● |
Automatyczne mieszanie oleju | ● |
Pawęż | 20/25 |
Śruba | ● |
Cyfrowy tachometr | ● |
Zdalne sterowanie | ● |
25L plastikowy zbiornik paliwa | ● |
Zestaw narzędzi | ● |
Awaryjna linka rozrusznika | ● |
Zapasowe świece zapłonowe | ● |
Instrukcja obsługi | ● |
● w standardzie
○ opcjonalnie
* wyposażone w zdalne sterowanie