MD 40

TLDI 40 Tohatsu 40 TLDI® to silnik średniej klasy.  Jeden z najmniejszych i najmocniejszych silników zaburtowych z bezpośrednim wtryskiem paliwa dostępnych na rynku. Seria TLDI® została zaprojektowana tak, aby dostarczyć konsumentowi możliwie najlepszy wybór silników nie szkodzących środowisku, a jednocześnie zachowujących dużą moc i wytrzymałość.
Oferujemy wielofunkcyjny uchwyt rumpla, dzięki czemu zwiększa kontrolę i bezpieczeństwo.
Nasz 40 TLDI® waży do 15% mniej niż inne silniki zaburtowe 4- suwowe i spełnia wszystkie wymogi emisji spalin 2006 EPA. Tohatsu 40 TLDI®, wielokrotnie nagradzany („Editor’s Choice Award”) za sprawdzoną i niezawodną technologię, może zaoferować naprawdę wyjątkowy silnik!

To jest to czego potrzebujesz!

Zalety:

  • System bezpośredniego wtrysku paliwa, zapewniający oszczędność paliwa
  • Znakomite przyspieszenie
  • Zbiornik oleju znajduje się na górze silnika, co znacznie ułatwia dostęp do niego
  • Wielopunktowy system wtrysku oleju zapewnia lepsze smarowanie żywotnych części silnika
  • Cicha praca
  • Wysoki wskaźnik mocy do wagi
  • Lekki i kompaktowy
  • Funkcja przepłukiwania silnika świeżą wodą ułatwia czyszczenie układu chłodzenia silnika (model 40B2)
  • Moc TRIM&TILT
  • Bardzo niska emisja spalin, zatwierdzone przez EPA, CARB i UE

Podstawy użytkowania i niezawodność:

  • Wydech przez śrubę zapewnia cichą pracę
  • System chłodzenia kontrolowany za pomocą termostatu zapewnia właściwą temperaturę pracy silnika
  • Obudowa pompy wodnej wykonana ze stali nierdzewnej, co zapewnia jej długą eksploatację
  • Wysokiej jakości stopy aluminium, co zapewnia pełną ochrony przed korozją
  • Ocynkowane powierzchnie układu chłodzenia zwiększają odporność na korozję
  • Możliwość ustawienia prędkości biegu jałowego i trałowania
  • Obrotomierz i wskaźnik Trim & Tilt **
  • Aluminiowe śmigło
  • Remote Control Box

Sygnalizacja i ochrona:

  • Sygnalizacja niskiego ciśnienia oleju (optyczna i akustyczna)
  • Sygnalizacja dźwiękowa zabezpieczająca przed przegrzaniem silnika (optyczna i akustyczna)
  • Sygnalizacja niskiego poziomu naładowania akumulatora (optyczna)
  • Wyrywka bezpieczeństwa, stanowi ważne zabezpieczenie stosowane standardowo we wszystkich silnikach Tohatsu
  • Zabezpieczenie przed uruchomieniem silnika na włączonym biegu
  • Ogranicznik prędkości obrotowej silnika

* Wybrane modele
** Modele zdalnie sterowane

Cechy

fephoto007

ECU 32-bitowy (Control Unit Engine) korzysta z wielu czujników dając dokładne instrukcje wtrysku paliwa. Dzięki temu silnik pracuje z maksymalną wydajnością, dając żeglarzom wielką frajdę z jazdy, zapewniając jednocześnie wyjątkową oszczędność paliwa

* TLDI spełnia wszystkie aktualne regulaminy ustalone przez (Environmental Protection Agency) EPA.

fephoto001
Sterownik silnika (ECU)

32 bitowy sterownik silnika steruje wtryskiem paliwa i zapłonu silników zaburtowych TLDI®.

fephoto002
Kompresor powietrza

To jeden z niezbędnych elementów silników TLDI. Kompresor wspomaga silnik już od najniższych obrotów.

fephoto003
Bezpośredni wtrysk paliwa do cylindrów

Ze względu na konstrukcję komory cylindra i kopuły tłokowej, w pobliżu wtryskiwacza wstrzykuje się drobno rozpyloną mgiełkę paliwa, która zapewnia idealne spalanie.

fephoto004
Wielofunkcyjny obrotomierz

Obrotomierz informuje operatora o potencjalnych problemach poprzez wskaźnik miernika i lampki ostrzegawczej.

fephoto005
Tłoki przeznaczone do silników zaburtowych TLDI®

Teflon® powlekane tłoki (wyposażenie MD 75/90/115), o kształcie wklęsłym do głowicy zostały specjalnie zaprojektowane do TLDI® aby znacznie zwiększyć wydajność spalania paliwa.

fephoto006
Trzy kroki regulacji prędkości trollingu 

Prędkość obrotowa na biegu jałowym może być ustawiona w jednym z trzech zakresów obrotów na minutę, 700, 800 lub 900. Funkcja ta pozwala na wybranie idealnej prędkości trollingu do manewrowania podczas różnych warunków wiatrowych.

Łatwa konserwacja

Silniki zaburtowe TLDI® mają być proste i mają mniej elementów, które wymagają konserwacji lub usługi. TLDI® nie wymaga wymian filtra oleju lub regulacji zaworów w porównaniu z czterosuwowych silników zaburtowych.

Dane techniczne

Model / MD40
Typ silnika TLDI/3-cylindrowy
Moc silnika 40KM (29.4kw)
Max. Obroty 5150 – 5850 rpm
Zużycie paliwa W.O.T. 15.2l/h (4.02gal/h)
Średnica x Skok 68 x 64 mm (2.68 x 2.52 in.)
Pojemność skokowa 697 cm³ (42.53 cu in)
Smarowanie silnika Mieszanie automatyczne (Elektryczna pompa olejowa)
Rozruch Elektryczny
Świeca zapłonowa NGK PZFR6H
Regulacja zapłonu Zaawansowana elektrycznie
Alternator 12V, 280W, 23A
Typ oleju silnikowego Premium TCW-3 dla 2-suwów
Pojemność zbiornika oleju silnikowego 2l (0.53gal)
Pojemność zbiornika paliwa Opcjonalnie 25l (6.6 gal)
Sterowanie Zdalne
Przełożenie skrzyni biegów 1.85 (13:24)
Emisja gazów EPA 2006 & CARB (3 gwiazdki)

Dane techniczne i opisy mogą ulec zmianie bez powiadomienia.

Wyposażenie

Typ EFTOL EPTOS / L / UL
Rozrusznik elektryczny
Zabezpieczenie przed uruchomieniem na biegu *
Alternator
Prostownik
Moc Trim & Tilt
Automatyczne mieszanie oleju
Pawęż 20 15/20
Śruba
Analogowy tachometr
Analogowy wskaźnik trymu
Zdalne sterowanie
25L plastikowy zbiornik paliwa
Zestaw narzędzi
Zapasowe świece zapłonowe
Instrukcja obsługi

● w standardzie
○ opcjonalnie
* wyposażone w zdalne sterowanie

Wymiary

md40b2-2010

Facebook