MD 40
Tohatsu 40 TLDI® to silnik średniej klasy. Jeden z najmniejszych i najmocniejszych silników zaburtowych z bezpośrednim wtryskiem paliwa dostępnych na rynku. Seria TLDI® została zaprojektowana tak, aby dostarczyć konsumentowi możliwie najlepszy wybór silników nie szkodzących środowisku, a jednocześnie zachowujących dużą moc i wytrzymałość.
Oferujemy wielofunkcyjny uchwyt rumpla, dzięki czemu zwiększa kontrolę i bezpieczeństwo.
Nasz 40 TLDI® waży do 15% mniej niż inne silniki zaburtowe 4- suwowe i spełnia wszystkie wymogi emisji spalin 2006 EPA. Tohatsu 40 TLDI®, wielokrotnie nagradzany („Editor’s Choice Award”) za sprawdzoną i niezawodną technologię, może zaoferować naprawdę wyjątkowy silnik!
To jest to czego potrzebujesz!
Zalety:
- System bezpośredniego wtrysku paliwa, zapewniający oszczędność paliwa
- Znakomite przyspieszenie
- Zbiornik oleju znajduje się na górze silnika, co znacznie ułatwia dostęp do niego
- Wielopunktowy system wtrysku oleju zapewnia lepsze smarowanie żywotnych części silnika
- Cicha praca
- Wysoki wskaźnik mocy do wagi
- Lekki i kompaktowy
- Funkcja przepłukiwania silnika świeżą wodą ułatwia czyszczenie układu chłodzenia silnika (model 40B2)
- Moc TRIM&TILT
- Bardzo niska emisja spalin, zatwierdzone przez EPA, CARB i UE
Podstawy użytkowania i niezawodność:
- Wydech przez śrubę zapewnia cichą pracę
- System chłodzenia kontrolowany za pomocą termostatu zapewnia właściwą temperaturę pracy silnika
- Obudowa pompy wodnej wykonana ze stali nierdzewnej, co zapewnia jej długą eksploatację
- Wysokiej jakości stopy aluminium, co zapewnia pełną ochrony przed korozją
- Ocynkowane powierzchnie układu chłodzenia zwiększają odporność na korozję
- Możliwość ustawienia prędkości biegu jałowego i trałowania
- Obrotomierz i wskaźnik Trim & Tilt **
- Aluminiowe śmigło
- Remote Control Box
Sygnalizacja i ochrona:
- Sygnalizacja niskiego ciśnienia oleju (optyczna i akustyczna)
- Sygnalizacja dźwiękowa zabezpieczająca przed przegrzaniem silnika (optyczna i akustyczna)
- Sygnalizacja niskiego poziomu naładowania akumulatora (optyczna)
- Wyrywka bezpieczeństwa, stanowi ważne zabezpieczenie stosowane standardowo we wszystkich silnikach Tohatsu
- Zabezpieczenie przed uruchomieniem silnika na włączonym biegu
- Ogranicznik prędkości obrotowej silnika
* Wybrane modele
** Modele zdalnie sterowane
Cechy
ECU 32-bitowy (Control Unit Engine) korzysta z wielu czujników dając dokładne instrukcje wtrysku paliwa. Dzięki temu silnik pracuje z maksymalną wydajnością, dając żeglarzom wielką frajdę z jazdy, zapewniając jednocześnie wyjątkową oszczędność paliwa
* TLDI spełnia wszystkie aktualne regulaminy ustalone przez (Environmental Protection Agency) EPA.
Sterownik silnika (ECU)
32 bitowy sterownik silnika steruje wtryskiem paliwa i zapłonu silników zaburtowych TLDI®.
Kompresor powietrza
To jeden z niezbędnych elementów silników TLDI. Kompresor wspomaga silnik już od najniższych obrotów.
Bezpośredni wtrysk paliwa do cylindrów
Ze względu na konstrukcję komory cylindra i kopuły tłokowej, w pobliżu wtryskiwacza wstrzykuje się drobno rozpyloną mgiełkę paliwa, która zapewnia idealne spalanie.
Wielofunkcyjny obrotomierz
Obrotomierz informuje operatora o potencjalnych problemach poprzez wskaźnik miernika i lampki ostrzegawczej.
Tłoki przeznaczone do silników zaburtowych TLDI®
Teflon® powlekane tłoki (wyposażenie MD 75/90/115), o kształcie wklęsłym do głowicy zostały specjalnie zaprojektowane do TLDI® aby znacznie zwiększyć wydajność spalania paliwa.
Trzy kroki regulacji prędkości trollingu
Prędkość obrotowa na biegu jałowym może być ustawiona w jednym z trzech zakresów obrotów na minutę, 700, 800 lub 900. Funkcja ta pozwala na wybranie idealnej prędkości trollingu do manewrowania podczas różnych warunków wiatrowych.
Łatwa konserwacja
Silniki zaburtowe TLDI® mają być proste i mają mniej elementów, które wymagają konserwacji lub usługi. TLDI® nie wymaga wymian filtra oleju lub regulacji zaworów w porównaniu z czterosuwowych silników zaburtowych.
Dane techniczne
Model / MD40 | |
---|---|
Typ silnika | TLDI/3-cylindrowy |
Moc silnika | 40KM (29.4kw) |
Max. Obroty | 5150 – 5850 rpm |
Zużycie paliwa W.O.T. | 15.2l/h (4.02gal/h) |
Średnica x Skok | 68 x 64 mm (2.68 x 2.52 in.) |
Pojemność skokowa | 697 cm³ (42.53 cu in) |
Smarowanie silnika | Mieszanie automatyczne (Elektryczna pompa olejowa) |
Rozruch | Elektryczny |
Świeca zapłonowa | NGK PZFR6H |
Regulacja zapłonu | Zaawansowana elektrycznie |
Alternator | 12V, 280W, 23A |
Typ oleju silnikowego | Premium TCW-3 dla 2-suwów |
Pojemność zbiornika oleju silnikowego | 2l (0.53gal) |
Pojemność zbiornika paliwa | Opcjonalnie 25l (6.6 gal) |
Sterowanie | Zdalne |
Przełożenie skrzyni biegów | 1.85 (13:24) |
Emisja gazów | EPA 2006 & CARB (3 gwiazdki) |
Dane techniczne i opisy mogą ulec zmianie bez powiadomienia.
Wyposażenie
Typ | EFTOL | EPTOS / L / UL |
---|---|---|
Rozrusznik elektryczny | ● | ● |
Zabezpieczenie przed uruchomieniem na biegu | ● | ●* |
Alternator | ● | ● |
Prostownik | ● | ● |
Moc Trim & Tilt | ● | ● |
Automatyczne mieszanie oleju | ● | ● |
Pawęż | 20 | 15/20 |
Śruba | ● | ● |
Analogowy tachometr | ○ | ● |
Analogowy wskaźnik trymu | – | ● |
Zdalne sterowanie | – | ● |
25L plastikowy zbiornik paliwa | ● | ● |
Zestaw narzędzi | ● | ● |
Zapasowe świece zapłonowe | ● | ● |
Instrukcja obsługi | ● | ● |
● w standardzie
○ opcjonalnie
* wyposażone w zdalne sterowanie