M70
Te 2-suwowe silniki Tohatsu znane są z ich niezawodności, znakomitego wskaźnika mocy do wagi i najwyższych osiągów w serii. Te 4 i 3-cylindrowe silniki, posiadają wszystkie cechy, których potrzebujesz , aby cieszyć się z dni spędzonych na łodzi.
Zalety:
- Niezawodność i wysoka jakość
- Prosta konstrukcja
- Cewka indukcyjna zapewnia spokojną pracę i ekonomiczne wykorzystanie paliwa
- Cyfrowy CD system zapłonu zapewnia szybszy rozruch
- Zbiornik oleju zamontowany na górze silnika zapewnia szybkie i łatwe jego napełnianie*
- Automatyczne mieszanie paliwa i oleju, co powoduje optymalne smarowanie*
- Moc Trim & Tilt*
- Zdalne sterowanie**
Podstawy użytkowania i niezawodność:
- Wydech przez śrubę zapewnia cichą pracę
- System chłodzenia kontrolowany za pomocą termostatu zapewnia właściwą temperaturę pracy silnika
- Obudowa pompy wodnej wykonana z chromowanej stali nierdzewnej, co zapewnia jej wyjątkową trwałość
- Wysokiej jakości stopy aluminium, co zapewnia pełną ochrony przed korozją
- Ocynkowane powierzchnie układu chłodzenia zwiększają odporność na korozję
- Wielofunkcyjny wskaźnik wyposażony w tachometr, wskaźnik poziomu oleju oraz wskaźnik przegłębienia*
- Aluminiowa śruba
Sygnalizacja i ochrona:
- Elektroniczny regulator bezpieczeństwa ogranicza obroty silnika chroniąc go przed wejściem na zbyt wysokie obroty
- Sygnalizacja zabezpieczająca przed przegrzaniem silnika (akustyczna)
- Czujnik ciśnienia wody (opcjonalnie)
- Wyrywka bezpieczeństwa, (niezbędne wyposażenie zabezpieczenia wszystkich silników Tohatsu)
- Zabezpieczenie przed uruchomieniem silnika na biegu
* Wybrane modele
** Modele zdalnie sterowane
Dane techniczne
Model / M70 | |
---|---|
Typ silnika | 2-suwowy/3cylindrowy |
Moc silnika | 70KM (51.5kw) |
Max. Obroty | 5150 – 5850 rpm |
Zużycie paliwa W.O.T. | 28l/h (7.4gal/h) |
Średnica x Skok | 74 x 72.7 mm (2.91 x 2.86 in.) |
Pojemność skokowa | 938 cm³ (57.23 cu in) |
Smarowanie silnika | Mieszanie wstępne lub automatyczne |
Rozruch | Ręczny lub elektryczny |
Świeca zapłonowa | NGK B8HS-10 lub BR8HS-10 |
Regulacja zapłonu | ATDC10゜- BTDC20゜ |
Alternator | 12V, 130W, 11A |
Typ oleju silnikowego | TCW-3 lub Zalecany |
Pojemność zbiornika oleju silnikowego | Niektóre modele:2.6 l (0.69gal) |
Pojemność zbiornika paliwa | 25l (6.6 gal) |
Sterowanie | Uchwyt typu Twist lub zdalne sterowanie |
Przełożenie skrzyni biegów | 2.33 (12:28) |
Dane techniczne i opisy mogą ulec zmianie bez powiadomienia.
Wyposażenie
Wyposażenia standardowe i opcjonalne
Typ | EPTOL / UL | MFGL / UL |
Rozrusznik elektryczny | ● | – |
Rozrusznik ręczny | – | ● |
Zabezpieczenie przed uruchomieniem na biegu | ●* | ● |
Alternator | ● | ○ |
Prostownik | ● | ○ |
Moc Trim & Tilt | ● | – |
Gass Assist Tilt | – | ● |
Automatyczne mieszanie oleju | ● | – |
Pawęż | 20 / 25 | 20 / 25 |
Chromowana obudowa pompy wodnej | ● | ● |
Śruba | ● | ● |
Analogowy tachometr | ● | ○ |
Analogowy Trim Meter | ● | – |
Zdalne sterowanie | ● | – |
25L plastikowy zbiornik paliwa | ● | ● |
Zestaw narzędzi | ● | ● |
Awaryjna linka rozrusznika | ● | ● |
Zapasowe świece zapłonowe | ● | ● |
Instrukcja obsługi | ● | ● |
● w standardzie
○ opcjonalnie
* wyposażone w zdalne sterowanie