M50
Ten 3-cylindrowy silnik posiadaja wszystkie cechy, których potrzebujesz, aby cieszyć się dniami spędzonymi na łodzi. M50 to silnik Tohatsu znany z niezawodności, znakomitego wskaźnika mocy do wagi oraz najwyższych osiągów w serii.
Zalety:
- Niezawodność i wysoka jakość
- Prosta konstrukcja
- Cewka indukcyjna zapewnia spokojną pracę i ekonomiczne wykorzystanie paliwa
- Cyfrowy CD system zapłonu zapewnia szybszy rozruch
- Zbiornik oleju zamontowany na górze silnika zapewnia szybkie i łatwe jego napełnianie*
- Automatyczne mieszanie paliwa i oleju, co powoduje optymalne smarowanie*
- Moc Trim & Tilt*
- Zdalne sterowanie**
Podstawy użytkowania i niezawodność:
- Wydech przez śrubę zapewnia cichą pracę
- System chłodzenia kontrolowany za pomocą termostatu zapewnia właściwą temperaturę pracy silnika
- Obudowa pompy wodnej wykonana z chromowanej stali nierdzewnej, co zapewnia jej wyjątkową trwałość
- Wysokiej jakości stopy aluminium, co zapewnia pełną ochrony przed korozją
- Ocynkowane powierzchnie układu chłodzenia zwiększają odporność na korozję
- Wielofunkcyjny wskaźnik wyposażony w tachometr, wskaźnik poziomu oleju oraz wskaźnik przegłębienia*
- Aluminiowe śmigło
Sygnalizacja i ochrona:
- Elektroniczny regulator bezpieczeństwa ogranicza obroty silnika chroniąc go przed wejściem na zbyt wysokie obroty
- Sygnalizacja zabezpieczająca przed przegrzaniem silnika (akustyczna)
- Czujnik ciśnienia wody (opcjonalnie)
- Wyrywka bezpieczeństwa, (niezbędne wyposażenie zabezpieczenia wszystkich silników Tohatsu)
- Zabezpieczenie przed uruchomieniem silnika na biegu
* Wybrane modele
** Modele zdalnie sterowane
Dane techniczne
Model / M50 | |
---|---|
Typ silnika | 2-suwowy/3cylindrowy |
Moc silnika | 50KM (36.8kw) |
Max. Obroty | 5150 – 5850 rpm |
Zużycie paliwa W.O.T. | 21l/h (5.55gal/h) |
Średnica x Skok | 68 x 64 mm (2.68 x 2.52 in.) |
Pojemność skokowa | 697 cm³ (42.53 cu in) |
Smarowanie silnika | Wstępnie mieszany lub automatyczne |
Rozruch | Ręczny lub elektryczny |
Świeca zapłonowa | NGK B8HS-10 lub BR8HS-10 |
Regulacja zapłonu | ATDC3゜- BTDC24゜ |
Alternator | 12V, 130W, 11A |
Typ oleju silnikowego | TCW-3 lub Zalecany |
Pojemność zbiornika oleju silnikowego | Niektóre modele 2 l (0.53gal) |
Pojemność zbiornika paliwa | 25l (6.6 gal) |
Sterowanie | Uchwyt typu Twist lub zdalne sterowanie |
Przełożenie skrzyni biegów | 1.85 (12:23) |
Dane techniczne i opisy mogą ulec zmianie bez powiadomienia.
Wyposażenie
Wyposażenia standardowe i opcjonalne
Typ | S/L/ | EPOS | EFTOL | EPTOS / L |
Rozrusznik elektryczny | – | ● | ● | ● |
Rozrusznik ręczny | ● | – | ● | – |
Zabezpieczenie przed uruchomieniem na biegu | ● | ●* | ● | ●* |
Alternator | ● | ● | ● | ● |
Prostownik | ○ | ● | ● | ● |
MocTrim & Tilt | – | – | ● | ● |
Gass Assist Tilt | – | – | – | – |
Automatyczne mieszanie oleju | – | ● | ● | ● |
Wstępne mieszanie oleju | ● | – | – | – |
Transom | 15/20 | 15 | 20 | 15 / 20 |
Śruba | ● | ● | ● | ● |
Analogowy tachometr | ○ | ● | ○ | ● |
Analogowy Trim Meter | – | – | – | ● |
Zdalne sterowanie | – | ● | – | ● |
25L plastikowy zbiornik paliwa | ● | ● | ● | ● |
Zestaw narzędzi | ● | ● | ● | ● |
Emaergrncy Starter Rop | ● | ● | ● | ● |
Zapasowe świece zapłonowe | ● | ● | ● | ● |
Instrukcja obsługi | ● | ● | ● | ● |
● w standardzie
○ opcjonalnie
* wyposażone w zdalne sterowanie