MFS 100

Konstrukcja MFS100 jest oparta na naszych najlepiej sprzedających się modelach MFS40 / 50/60 i MFS9.9 / 15/20. Dziedzictwo naszych najwydajniejszych i najbardziej niezawodnych silników, z dynamiczną konstrukcją i dopracowanymi szczegółami, zostało przekazane naszemu całkowicie nowemu czterosuwowemu silnikowi zaburtowemu MFS100 z innowacyjnymi i wiodącymi w branży funkcjami.

Należy do nich m.in. system zmiennego biegu jałowego, umożliwiający zmianę prędkości biegu jałowego z 650 do 850 obr./min, niskie przełożenie (2,08: 1) zapewniające zwiększony moment obrotowy, system płukania słodką wodą zaprojektowany, aby ułatwić i uprościć  rutynowe płukanie oraz wysokowydajny 41-amperowy alternator.

O mocy silnika decyduje pojemność skokowa i maksymalna prędkość, więc naszym pierwszym zadaniem było ustalenie, co powinno wyróżniać nasze silniki. Największym wyzwaniem była minimalizacja przemieszczenia przy jednoczesnej maksymalizacji wydajności. Aby sprostać temu wyzwaniu, szybko zdaliśmy sobie sprawę, że rozwiązaniem będzie nowy i niespotykany dotąd układ wydechowy.

Przełomowa, pierwsza w branży technologia, 4-2-1 Performance Tuned Exhaust zapewnia niezrównany moment obrotowy w całym zakresie obrotów. Im wyższy moment obrotowy, tym lepszy przepływ paliwa, co przekłada się na większe prędkości. Wyższy moment obrotowy oznacza również mniejszy opór. Można go zastosować do każdego typu łodzi, od lekkich po ciężkie, rekreacyjne lub komercyjne.

Synergia między układem wydechowym 4-2-1 Performance Tuned i naszym precyzyjnie dostrojonym programowaniem ECU, MFS100 zapewnia silne przyspieszenie, gdy jest to potrzebne i konieczne.

Zalety:

  • Elegancki styl z wyszukanymi detalami
  • Wyjątkowa oszczędność paliwa
  • Dostępny rumpel o długości  20″
  • Bardzo niska emisja spalin, zatwierdzone przez US EPA, CARB
  • Elektroniczny wtrysk paliwa
  • Zoptymalizowanie programu ECU
  • Układ wydechowy 4-2-1 Performance Tuned Exhaust
  • Cyfrowy system zapłonu
  • Wysokowydajny alternator 41 A.
  • Nowa ulepszona obudowa przekładni
  • Regulowane tarcie kierownicy i zaczep trymowania
  • Wspomaganie Trim & tilt

Podstawy użytkowania i niezawodność:

  • Obudowa wykonana z tworzywa SMC zapewnia lepszą trwałość
  • Łatwo dostępny i wyjmowany filtr paliwa pozwala na szybkie i łatwe odprowadzanie wody
  • Wydech przez śrubę zapewnia cichą pracę
  • Zawiera ponad 16 anod protektorowych rozmieszczonych we wszystkich głównych komponentach
  • Zmienna regulacja obrotów na biegu jałowym od 650-850 obr/min (rpm) na 5 poziomach
  • System chłodzenia kontrolowany za pomocą termostatu zapewnia właściwą temperaturę pracy silnika
  • Obudowa pompy wodnej wykonana ze stali nierdzewnej, co zapewnia jej długą eksploatację
  • Wysokiej jakości stopy aluminium, co zapewnia pełną ochrony przed korozją
  • Ocynkowane powierzchnie układu chłodzenia zwiększają odporność na korozję i zapewnią wyjątkową trwałość
  • Trochoidalna pompa olejowa napędzana wałkiem rozrządu zapewnia długotrwałą trwałość krytycznych elementów silnika

Sygnalizacja i ochrona:

  • Ostrzeżenie o niskim ciśnieniu oleju (wizualne i dźwiękowe)
  • Ostrzeżenie przed przegrzaniem (dźwiękowe)
  • Ochrona przed uruchomieniem na biegu zapewniająca bezpieczniejszy rozruch silnika
  • Wyrywka bezpieczeństwa (podstawowy standard ochrony we wszystkich silnikach zaburtowych Tohatsu)
  • Ogranicznik prędkości obrotowej silnika

* Wybrane modele
** Modele zdalnie sterowane

FUNKCJE

Obrotomierz informuje operatora o potencjalnych problemach, takich jak niskie ciśnienie oleju, niski poziom naładowania baterii i przegrzanie, za pomocą wbudowanych lampek ostrzegawczych. (Dla modeli wyposażonych w obrotomierz)

 

Cechy

4-2-1 Układ wydechowy dostosowany do wydajności

Izometryczny, zagregowany kolektor wydechowy „4-2-1 Performance Tuned Exhaust” maksymalizuje moment obrotowy i przyspieszenie. Ten unikalny projekt jest pierwszym w branży i można go znaleźć tylko w silnikach zaburtowych Tohatsu. Dzięki zaprojektowaniu tak, aby każdy kanał wydechowy miał taką samą długość, połączenie spalin z każdego cylindra tworzy dodatkowe ssanie, które pomaga wyciągnąć wydech z silnika.

Doskonała oszczędność paliwa.

Świece zapłonowe są strategicznie rozmieszczone pośrodku każdej komory spalania, aby zapewnić najbardziej wydajne spalanie z optymalnym przewodzeniem ciepła, co skutkuje wydajną pracą i oszczędnością paliwa.

 

Cisza

Do uzyskanej ciszy na niskich obrotach przyczynia się zoptymalizowany  wydech 4-2-1 ze swoją labiryntową strukturą. Dźwięki odbijają się wielokrotnie jednocześnie  tłumiąc przy tym hałas przepływu spalin.

 

Manewrowość

Gama silników MFS75 / 90/100/115 została zaprojektowana w celu poprawy przyspieszenia, gdy jest to potrzebne, aby przyspieszyć poślizg. Gdy wymagane jest przyspieszenie, ECU wykrywa żądanie i włącza wszystkie 4 cylindry w tym samym czasie. Jednocześnie optymalizuje i dostarcza odpowiednią mieszankę paliwowo-powietrzną w fazie przyspieszania, aby wytworzyć moment obrotowy. Im wyższy moment obrotowy, tym silniejsze przyspieszenie, co skutkuje szybszym i bardziej liniowym poślizgiem.

 

Wielofunkcyjny uchwyt rumpla z przyciskiem PTT na uchwycie

Wielofunkcyjny uchwyt rumpla ma ergonomicznie zaprojektowaną dużą dźwignię zmiany biegów umieszczoną z przodu i dłuższy uchwyt przepustnicy z przełącznikiem PTT (Power Trim & Tilt) znajdującym się na końcu uchwytu dla łatwiejszej obsługi i zwrotności. Aby zrównoważyć różne warunki wiatru i prądu, zmienny system biegu jałowego pozwala użytkownikowi wybrać najlepszą prędkość biegu jałowego z 5 różnych zakresów obrotów.

4,3-calowy wyświetlacz LCD TOCS (opcjonalnie)

Wyświetlacz LCD TOCS (Tohatsu Onboard Communication System) o przekątnej 4,3 cala łączy się z magistralą CAN i komunikuje się bezpośrednio z ECU silnika. Dane silnika, kody usterek i alarmy są wyświetlane na wyświetlaczu LCD.

Dane techniczne

Model / MFS100
Typ silnika 4-suwowy EFI/4cylindrowy
Moc silnika 100KM (73.6kw)
Waga  178 kg
Średnica x skok 84 x 90mm (3.731 x 3.54 in.)
Pojemność skokowa 1995cm³ (121.6 cu in)
Wysokość pawęży 20″, 25″
Max. obroty 5000 – 6000 rpm
 Alternator 12V, 492W, 41A
Paliwo Benzyna bezołowiowa (87 oktanów) lub wyższa
Typ oleju silnikowego Olej do silników czterosuwowych FC-W ®  z certyfikatem NMMA **
Rozruch  Elektryczny
Sterowanie Wielofunkcyjny rumpel lub zdalne sterowanie
Przełożenie skrzyni biegów  2.08:1
Pojemność oleju 4.2 l z filtrem
Regulacja zapłonu zaprogramowany mikrokomputer
Zgodność emisji gazów EU & EPA & CARB 3-Star
Pojemność zbiornika paliwa opcjonalnie 25l (6.6 gal)
Inne opcje standard

Dane techniczne i opisy mogą ulec zmianie bez powiadomienia.

** FC-W® jest zarejestrowanym znakiem handlowym National Marine Manufacturers Assoc. (NMMA)

Wyposażenie

Typ L/X
Rozrusznik elektryczny
Zabezpieczenie przed uruchomieniem na biegu
Alternator
Prostownik
Power Tilt
Pawęż 20/25
Śruba
Analogowy tachometr
Analogowy wskaźnik trymu
Pilot zdalnego  sterowania
Wielofunkcyjny rumpel
25L plastikowy zbiornik paliwa
Zestaw narzędzi
Zapasowe świece zapłonowe
Awaryjna linka rozrusznika
Instrukcja obsługi

● w standardzie
○ opcjonalnie

Wymiary

Facebook