MD 75

TLDI75

Tohatsu  75 TLDI ® jest doskonałym wyborem.  Zawiera dokładnie to, co wszyscy żeglarze potrzebują na ich łodzi: moc bez extra wagi! Wykorzystuje system bezpośredniego wtrysku paliwa, który zapewnia jego ekonomiczne wykorzystanie. Wydech przez śrubę napędową powoduje zmniejszenie hałasu i zanieczyszczeń co skutkuje większą przyjemnością z pływania łodzią.
Po raz kolejny, Tohatsu to najlepszy wybór pod względem niezawodności!

Zalety:

  • System bezpośredniego wtrysku paliwa, zapewniający oszczędność paliwa
  • Znakomite przyspieszenie
  • Zbiornik oleju znajduje się na górze silnika, co znacznie ułatwia dostęp do niego
  • Wielopunktowy system wtrysku oleju zapewnia lepsze smarowanie żywotnych części silnika
  • Cicha praca
  • Wysoki wskaźnik mocy do wagi
  • Lekki i kompaktowy
  • Funkcja przepłukiwania silnika świeżą wodą ułatwia czyszczenie układu chłodzenia silnika (model 75C2)
  • Moc TRIM&TILT
  • Bardzo niska emisja spalin, zatwierdzone przez EPA, CARB i UE

Podstawy użytkowania i niezawodność:

  • Wydech przez śrubę zapewnia cichą pracę
  • System chłodzenia kontrolowany za pomocą termostatu zapewnia właściwą temperaturę pracy silnika
  • Obudowa pompy wodnej wykonana ze stali nierdzewnej, co zapewnia jej długą eksploatację
  • Wysokiej jakości stopy aluminium, co zapewnia pełną ochrony przed korozją
  • Ocynkowane powierzchnie układu chłodzenia zwiększają odporność na korozję
  • Możliwość ustawienia prędkości biegu jałowego i trałowania

Sygnalizacja i ochrona:

  • Sygnalizacja niskiego ciśnienia oleju (optyczna i akustyczna)
  • Sygnalizacja dźwiękowa zabezpieczająca przed przegrzaniem silnika (optyczna i akustyczna)
  • Sygnalizacja niskiego poziomu naładowania akumulatora (optyczna)
  • Wyrywka bezpieczeństwa, stanowi ważne zabezpieczenie stosowane standardowo we wszystkich silnikach Tohatsu
  • Zabezpieczenie przed uruchomieniem silnika na włączonym biegu
  • Ogranicznik prędkości obrotowej silnika

Cechy

fephoto007.jpg

ECU 32-bitowy (Control Unit Engine) korzysta z wielu czujników dając dokładne instrukcje wtrysku paliwa. Dzięki temu silnik pracuje z maksymalną wydajnością, dając żeglarzom wielką frajdę z jazdy, zapewniając jednocześnie wyjątkową oszczędność paliwa.

* TLDI spełnia wszystkie aktualne normy ustalone przez (Environmental Protection Agency) EPA.

fephoto008.jpg

Indywidualne czujniki

6 indywidualnych czujników dostarcza stałe istotne informacje do ECU w celu uzyskania maksymalnej wydajności.

fephoto009.jpg

System redukcji szumów Idle

Proces ten zmniejsza poziom hałasu do minimum przy wyjściu powyżej linii wody poprzez port redukcji szumów Idle.

fephoto001.jpg

Sterownik silnika (ECU)

32 bitowy sterownik silnika steruje wtryskiem paliwa i zapłonem silników zaburtowych TLDI®.

fephoto002.jpg

Kompresor powietrza

To jeden z niezbędnych elementów silników TLDI. Kompresor wspomaga silnik już od najniższych obrotów.

fephoto003.jpg

Bezpośredni wtrysk paliwa do cylindrów

Ze względu na konstrukcję komory cylindra i kopuły tłokowej, w pobliżu wtryskiwacza wstrzykuje się drobno rozpyloną mgiełkę paliwa, która zapewnia idealne spalanie.

fephoto004.jpg

Wielofunkcyjny obrotomierz

Obrotomierz informuje operatora o potencjalnych problemach poprzez wskaźnik miernika i lampki ostrzegawczej.

fephoto005.jpg

Tłoki przeznaczone do silników zaburtowych TLDI®

Teflon® powlekane tłoki (wyposażenie MD 75/90/115), o kształcie wklęsłym do głowicy zostały specjalnie zaprojektowane do TLDI® aby znacznie zwiększyć wydajność spalania paliwa.

fephoto006.jpg

Trzy kroki regulacji prędkości trollingu 

Prędkość obrotowa na biegu jałowym może być ustawiona w jednym z trzech zakresów obrotów na minutę, 700, 800 lub 900. Funkcja ta pozwala na wybranie idealnej prędkości trollingu do manewrowania podczas różnych warunków wiatrowych.

fephoto025.jpg

Słodkowodne przyłącze spłukiwania

Silnik z dogodnym wbudowanym systemem spłukiwania słodkowodnym po stronie silnika, który ułatwia rutynowe płukania silnika.

fephoto026.jpg

Wysoka wydajność alternatora

Wyposażony w wysokiej wydajności alternator, który wytwarza moc 37 amperów nawet przy 1000rpm i aż 40 amperów przy szeroko otwartej przepustnicy.

Łatwa konserwacja

Silniki zaburtowe TLDI® mają być proste i mają mniej elementów, które wymagają konserwacji lub usługi. TLDI® nie wymaga wymian filtra oleju lub regulacji zaworów w porównaniu z czterosuwowych silników zaburtowych

Dane techniczne

Model / MD75
Typ silnika TLDI/3-cylindrowy
Moc silnika 75KM (56kw)
Max. Obroty 5150 – 5850 rpm
Zużycie paliwa W.O.T. 24.4l/h (6.45gal/h)
Średnica x Skok 88 x 72.7 mm (3.46 x 2.86 in.)
Pojemność skokowa 1267 cm³ (77.3 cu in)
Smarowanie silnika Mieszanie automatyczne (Elektryczna pompa olejowa)
Rozruch Elektryczny
Świeca zapłonowa NGK IZFR5J
Regulacja zapłonu Zaawansowana elektrycznie
Alternator 12V, 490W, 40A
Typ oleju silnikowego Premium TCW-3 dla 2-suwów
Pojemność zbiornika oleju silnikowego 4l (1.04gal)
Pojemność zbiornika paliwa Opcjonalnie 25l (6.6 gal)
Sterowanie Zdalne
Przełożenie skrzyni biegów 2.33 (12:28)
Emisja gazów EPA 2006 & CARB (3 gwiazdki)

Dane techniczne i opisy mogą ulec zmianie bez powiadomienia.

Wyposażenie

Typ EPTOL / UL
Rozrusznik elektryczny
Zabezpieczenie przed uruchomieniem na biegu *
Alternator
Prostownik
Moc Trim & Tilt
Automatyczne mieszanie oleju
Pawęż 20/25
Śruba
Cyfrowy tachometr
Zdalne sterowanie
25L plastikowy zbiornik paliwa
Zestaw narzędzi
Awaryjna linka rozrusznika
Zapasowe świece zapłonowe
Instrukcja obsługi

● w standardzie
○ opcjonalnie
* wyposażone w zdalne sterowanie

Wymiary

md75c2-2010